.hu domain regisztráció és átregisztráció

A .hu domain regisztrációs szabályzat szerint a domain regisztrációt vagy átregisztrációt elektronikus úton és papíron is be kell adni.

.hu domain regisztráció

Az új .hu domainek bejegyzését, a meglévő domainek átregisztrálását, a tulajváltást az ISZT (Internet Szolgáltatók Tanácsa) nevű szervezet ellenőrzi és hagyja jóvá. A magyar domain és tárhelyszolgáltatók az ISZT által előírt .hu domain regisztrációs szabályzat figyelembe vételével regisztráhatnak .hu domaineket.

Domain igénylés magánszemély számára

Ha magánszemély a domain igénylője (tulajdonosa), akkor az új domain 14 napos várólistára kerül ki. A lista nyilvános és bárki hozzáférhet a domain.hu weboldalon a Meghirdetés menüpontra kattintva. A bejegyzés ezután történik meg 1-3 munkanapon belül.

Speciális eset (Személynév regisztációja)
Teljes személynevet csak az adott nevű személy regisztrálhatja be (pl. fizimihaly.hu domaint Fizi Mihály nevű személy regisztrálhatja be). Más személy, vagy cég csak az adott személy beleegyezésével regisztrálhatja be a domaint.

Prioritásos igény – bejegyzett márkanév vagy termék
Ha egy magányszemély a Magyar Szabadalmi Hivatalban lajstromozott és védjegy oltalommal rendelkező terméket, vagy márkanevet kíván regisztrálni domainnévként, akkor a várólista kikerülhető. Ez esetben a megrendelőlapon fel kell tüntetni a termék védjegy számát, illetve a megrendelőlaphoz csatolni kell a védjegy papírokat is.
Figyelem! Csakis a regisztrált termék esetén kerülhető ki a várólista! A regisztráció alatt lévő nevek esetén nem tudunk kivételt tenni.

Mit kell tenni a megrendeléshez?

A http://maxer.hu/domainkereses.html linkre kattintva indítható el a megrendelés. Az online megrendelés végeztével kérjük nyomtasa ki a .pdf formátumú megrendelőlapot, amit a rendszerünk automatikusan kitölt az Ön által megadott adatokkal. Önnek csupán alá kell írnia és elküldeni faxon (1 / 700 1951) vagy szkennelve e-mailben (megrendeles@maxer.hu) nekünk. Kérjük, NE postázzák a megrendelőlapot nekünk, elég elektronikus úton megkapnunk (fax, vagy email)!

Ha magánszemély a megrendelő, akkor elég egy megrendelőlapot kitölteni és aláírni.
Márkanév esetén a védjegy papírok beküldése is szükséges.

Cég (aláírási címpéldánnyal vagy mintával rendelkező szervezet, egyesület, alapítvány) a domain igénylő

Normál (nem prioritásos) igény (bejegyzés 14+3 nap alatt)
Ha cég a domain igénylője (tulajdonosa) és nem a saját cégnevét (hosszú vagy rövid nevét) szeretné beregisztrálni, akkor a domain kikerül a 14 napos várólistára és ezután regisztrálódik be 1-3 munkanapon belül.

Prioritásos igény – saját cégnev (bejegyzés 3 munkanapon belül)
Ha a cég a saját cégnevét – hosszú vagy rövid nevét – regisztrálja be, akkor nem kerül a várólistára. Így a regisztráció 1-3 munkanapon belül megtörténik. Ugyanakkor ha csak egy betű eltérés van a cég neve és a domainnév között, már nem kerülhető meg a várólista. Pl. Valami Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (Valami Kft. rövidnévvel) prioritásosan beregisztrálhatja a valami.hu domainnevet.

Prioritásos igény – bejegyzett márkanév vagy termék (bejegyzés 3 munkanapon belül)
Ha egy cég a Magyar Szabadalmi Hivatalban lajstromozott és védjegy oltalommal rendelkező terméket, vagy márkanevet kíván regisztrálni domainnévként, akkor a várólista kikerülhető. Ez esetben a megrendelőlapon fel kell tüntetni a termék védjegy számát, illetve a megrendelőlaphoz csatolni kell a védjegy papírokat is.
Figyelem! Csakis a regisztrált termék esetén kerülhető ki a várólista! A regisztráció alatt lévő nevek esetén nem tudunk kivételt tenni.

Mit kell tenni a megrendeléshez?

A http://maxer.hu/domainkereses.html linkre kattintva indítható el a megrendelés. Az online megrendelés végeztével kérjük nyomtasa ki a .pdf formátumú megrendelőlapot, amit a rendszerünk automatikusan kitölt az Ön által megadott adatokkal. Önnek csupán cégszerűen alá kell írnia és elküldeni faxon (1 / 700 1951) vagy szkennelve e-mailben (megrendeles@maxer.hu) nekünk. Kérjük, NE postázzák a megrendelőlapot nekünk, elég elektronikus úton megkapnunk (fax, vagy email)!

Ha cég a megrendelő, akkor a cégszerűen aláírt! megrendelapot fogadjuk el. A megrendelőlap mellett szükség van az aláírási címpéldányra vagy aláírási mintára.
Márkanév esetén a védjegy papírok beküldése is szükséges.

Önkormányzat a megrendelő

Ha egy önkormányzat a saját településének nevét kívánja domainként regisztrálni, akkor a domain nem kerül fel a 14 napos várólistára. A már említett módon, a http://maxer.hu/domainkereses.html linkre kattintva indítható el a megrendelés. Az online megrendelés végeztével kérjük nyomtasa ki a .pdf formátumú megrendelőlapot, amit a rendszerünk automatikusan kitölt az Ön által megadott adatokkal. A megrendelőt aláírva, körpecséttel ellátva kell elküldeni faxon (1 / 700 1951) vagy szkennelve e-mailben (megrendeles@maxer.hu) nekünk. Kérjük, NE postázzák a megrendelőlapot nekünk, elég elektronikus úton megkapnunk (fax, vagy email)!

.hu domain átregisztráció / átkérés hozzánk

Az átregisztráció, vagyis szolgáltató váltás lényegében ugyanúgy zajlik, mint egy domain regisztráció.
Vagyis elektronikusan és papíron is be kell nyújtani az igényt nálunk. A különbség, hogy az átregisztráció 1-3 munkanap alatt megtörténik.

Ha magánszemély kívánja átregisztrálni a domainjét, akkor ugyanaz az eljárás, mint egy új domain regisztráció esetén. Az átregisztráció a http://maxer.hu/domainkereses.html linkre kattintva indítható el. A végén a .pdf formátumú fájlt le kell tölteni és aláírni, majd visszaküldeni nekünk.

Ha cég kívánja átregisztrálni a domainjét, akkor is ugyanaz a teendő, mint egy új domain regisztráció esetén. Az átregisztráció a http://maxer.hu/domainkereses.html kattintva indítható el. A végén a .pdf formátumú fájlt le kell tölteni és cégszerűen aláírva, az aláírási címpéldánnyal vagy mintával, vissza kell küldeni nekünk.

Kiesésmentes átregisztrálás (FONTOS!)
Ha az előző szolgáltatónál weboldal és e-mail címek is működnek az átregisztrálandó domain alatt, akkor azt a mi tárhelyünkön is létre kell hozni! A kiesésmentes átregisztrálás érdekében az átregisztrálást nem indítjuk el addig, amíg a weboldalt fel nem töltötték hozzánk, illetve az e-mail címeket létre nem hozták nálunk!
Ha megkaptuk a papírokat és a díj is beérkezett, akkor küldünk egy az átregisztrálást jóváhagyó e-mailt. Az e-mailben szerepel egy link, amire csak akkor szabad kattintani, ha minden tartalom át lett másolva ill. fel lett töltve hozzánk. A linkre kattintva az átregisztráció automatikusan indul.
Ezért, kérünk minden kedves ügyfelünket, hogy a linkre csak akkor kattintsanak, ha biztosan végeztek a weboldal átmásolással, e-mail cím létrehozással nálunk!